Pentru a putea beneficia in continuare de deducerile fiscale, respectiv redirectionarea celor 2% din impozitul pe venit sau redirectionarea celor 20% din impozitul pe profit (in cazul firmelor), orice asociatie trebuie sa fie inscrisa in Registrul Entitatilor / Unitatilor de Cult potrivit ORDINULUI nr. 819 din 19 martie 2019. Asociatia LTD a depus formularul 163 de inscriere si in urma analizei facute de ANAF, cererea privind inscrierea in Registru A FOST APROBATA.
DECIZIE ANAF nr. 2141027/24.04.2019
Potrivit prevederilor Codului Fiscal, sponsorizările efectuate de plătitorii de impozit pe profit și de impozit pe veniturile microîntreprinderilor către ONG-uri sau unități de cult, începând cu 1 aprilie 2019 vor putea fi scăzute de acestea din impozitele datorate doar dacă beneficiarii sumelor sunt înscriși în Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale.
Similar, persoanele fizice vor putea Redirecționa 3,5% din impozitul pe venit (salarii, pensii, activități independente, etc…) către ONG-uri/Unități de Cult, începând cu 1 aprilie 2019 doar dacă beneficiarii sumelor sunt înscriși în registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale.
Condițiile sunt următoarele:
La fel ca în anii trecuți, Codul Fiscal pune la dispoziția contribuabililor posibilitatea de redirecționare a 2% din impozitul pe venit datorat pentru anul 2018, către o entitate non profit. Puteți opta pentru susținerea și îngrijirea Teodorei redirecționând 2% către Asociația Lidia Teodora Dragomir.
Potrivit ordinului președintelui ANAF numărul 3695, emis în 2016, Redirecționarea celor 2% din impozit se va face doar personal, la Fisc, prin poștă sau electronic. Aceasta este una din măsurile “Revoluției Fiscale” menite să descurajeze contribuabilul în a putea susține activitățile umanitare ale asociațiilor. Până acum reușeam – cu foarte mare greutate – să strângem 300 – 400 de formulare prin care acopeream cheltuielile pentru recuperarea Teodorei. La data depunerii (25 mai a fiecarui an) mergeam cu formularele centralizate pe sectoare, cu borderou și declarație pe proprie răspundere privind corectitudinea datelor, la ANAF.
Din 2 februarie este în vigoare Ordinul comun MFP/MMJS/MS nr. 1.209/999/180/2018 pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a “Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate”. Actul normativ a fost publicat în Monitorul oficial nr.101/2018.
Prin acest ordin se aprobă modelul și conținutul noului formular 112 “Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate”, precum și anexele nr.1.1 “Anexa angajator” și nr.1.2 “Anexa asigurat” care fac parte integrantă din formularul de declaraţie.
Cand am hotarat infiintarea Asociatiei Lidia Teodora Dragomir, motivatia a fost una cat se poate de simpla si anume sustinerea tratamentelor, terapiilor si a ingrijirii Teodorei. In cadrul sistemului de stat, implicatia in terapiile si chiar tratamentul unor astfel de cazuri este una minima deoarece statul (inca) nu poate asigura toate nevoile unor astfel de pacienti. Prin urmare trebuie sa incerci sa-ti gasesti propriile modalitati legale prin care sa-ti asiguri resursele de care ai nevoie.
![]() CRISTIAN DRAGOMIR
|
![]() CORINA DRAGOMIR
|
IONELA PRUTEANU
|
|
![]()
|