Tipărire

Etapele infiintarii unei asociatii (fundatii) umanitare !

14. 09. 10
posted by: As LTD

infiintare ongIn ultima perioada ne-am gandit foarte serios la infiintarea unei asociatii umanitare pentru Teodora si nu numai pentru a veni in intampinarea nevoilor ei ci si pentru alte cazuri similare. Au existat persoane care vroiau sa redirectioneze spre exemplu acei 2% din impozit catre Teo insa neavand un cadru legal nu puteau face nimic de aceea am luat hotararea sa infiintam o asociatie. Aveam ideea si dorinta insa...nu stiam de unde sa incepem (mai ales ca legislatia din Romania este foarte stufoasa...). Domnul a lucrat asa frumos in dreptul nostru.

Discutand cu o persoana din cercul nostru de prieteni (jurist de profesie) aceasta s-a oferit sa se ocupe de toate demersurile necesare pentru infiintarea unei asociatii. Daca astazi exista Asociatia "Lidia Teodora Dragomir" este datorita ei (nu-i mentionez numele pentru ca stiu ca nu doreste acest lucru) drept pentru care ma rog ca Domnul sa rasplateasca intreg efortul (care nu este mic deloc, dupa cum veti vedea). Evident ca nu am stat nici eu nepasator si am inceput sa scotocesc internetul pentru a vedea care sunt pasii care trebuie parcursi pentru infiintare de aceea, pentru a putea veni in intampinarea nevoilor acelora dintre voi care vreti sa va infiintati o asociatie/fundatie (organizatie neguvernamentala), va pun la dispozitie materialul de mai jos (mentionez ca acest material este preluat si putin modificat / adaptat la situatiile experimentate de noi). Succes !

Pasul 1: REZERVAREA DENUMIRII

Dovada disponibilitatii denumirii alese de voi pentru FUNDATIE se obtine de la Ministerul Justitiei. La Administratia Financiara platiti o taxa in contul Ministerului Justitiei. La registratura Ministerului Justitiei completati o cerere tip la care anexati dovada platii taxei (chitanta).

Daca nu sunteti din Bucuresti, nu e nevoie sa va deplasati - dovada va va fi trimisa prin posta in termen de 14 zile . Cererea in vederea eliberarii dovezi de disponibilitate denumire se poate trimite prin scrisoare recomandata insotita de originalul chitantei ce atesta plata taxei .

Pasul 2: INTOCMIREA ACTULUI CONSTITUTIV SI A STATUTULUI

Pasul 3: SEDIUL

Pasul 4: CONSTITUIREA PATRIMONIULUI

Pasul 5: DEPUNEREA DOSARULUI LA JUDECATORIE

Pasul 6: ELIBERAREA COPIEI DE PE SENTINTA CIVILA

Pasul 7: ATRIBUIREA DE COD FISCAL

Pasul 8: OBLIGATORIU: STAMPILA SI IMPRIMATE CU REGIM SPECIAL

Pasul 9: DESCHIDEREA CONTULUI BANCAR

Pasul 10: ALTELE

Pasul 11: LEGISLATIE UTILA

In desfasurarea activitatii voastre, in conformitate cu legea, doar semnatura membrilor Consiliului Director angajeaza raspunderea persoanei juridice pe care o reprezinta. Aplicarea stampilei o intareste, dar nu ii tine locul! NIMENI nu poate avea drept de semnatura in locul persoanelor abilitate – fie ca e vorba de operatiuni bancare, fie de o simpla adresa remisa prin posta.

Share this post

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Utilizăm modulele cookies pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare şi a se integra cu reţele de socializare. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Politica de Confidentialitate !